tiistai 3. maaliskuuta 2015

Hiihtoloma touhuja!

Tämä postaus tulee niin totaalisen myöhässä kuin olla ja voi. Olen ollut aloittamassa moneen kertan tätä postausta, mutta aina on tullut keskeytys tekemiseeni. Viimeaikoina on ollut vain niin paljon muuta tärkeämpää elämässäni, että bloggaaminen  on suorastaan jäänyt toisarvoiseksi.

Välillä ajattelen, että lopetan tämän touhun kokonaan ja sitten taas saan jostakin uuden kimmokkeen jatkaa. Ehkä mä teidän seuraajien ja lukijoiden vuoksi sitten kuitenkin jatkan tätä hommaa, vaikkakin hitaan puoleisesti, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vkolla 8 meillä vietettiin kuten muuallakin etelässä hiihtolomaa. Mä en kyllä oikein kutsuisi meitä eteläläisiksi, koska asutaan satakunnassa, mutta jokatapauksessa hiihtoloma on täällä viikolla 8 ja on aina ollut.

Käynnistettiin hiihtoloma lähtemällä Turun seudulle miehen siskon luoksen yö-kyläilemään ja siellä vietettiin yksi yö lauantaista sunnuntaihin.
Sunnuntaina puolenpäivän maissa lähdettiin jatkamaan matkaa turusta vantaalle ja tämä oli muuten meidän perheen yhteinen ensimmäinen kerta, kun käydään Helsingin lipeillä.
Ihan lentokentälle asti ei päästy tällä kertaa, mutta ehkä me sitten jo seuraavalla kerralla päästään sinne lentokentälle. Tosin en tiedä lennetäänkö vielä seuraavallakaan kerralla etelänlämpöön, mutta sitä ensimmäistä etelänmatkaa tässä tavoitellaan!
Pikkuhiljalleen siis lähetytään niitä lentokoneita ja kenttää.

Isäntä päätti, että mennään Sokos Hotelli falminkoon ja pojathan oli ihan innokkaita kun kuulivat sen olevan kylpylämeinkiä. Kukapa ei hiihtolomallaan uimaan tahtoisi.

Tältä näytti meidän alkumatka Turusta Vantaalle..

Ennen Vantaata oli kuitenkin ajettava moottoritiellä ja näiden ihanien tunneleiden läpi. Minä olin ihan liekeissä ja ahaa elämämystä täynnä näissä, mutta isäntä oli vähän tunneleita vastaan.

Minulla oli ainakin hauskaa ja niin taisi olla meidän pojillakin.
Muistan lapsuudessani, kun olimme perheeni kanssa norjassa ja siellä ajettiin vuoriston sisällä tunneileissa monia kilometrjejä se jos jokin oli jännittävää. Olin tosin silloin pieni, mutta kyllä ne muistot norjan reissusta ovat jollakin tavalla jääneet muistini syövereihin.

Tunneleistä päästiin ulos ja ei siinä sitten enään kauan mennytkään, kun oltiin vantaan lähettyvillä kehä kolmosessa. Siinä kehä kolmosen alueelle ajellessamme ajattelin, että tänne en kyllä minä osaisi ajaa. Sinne minä eksyisin aivan sata varmasti. Teitä meni joka suntaan ja mitä enemmän vantaata lähestyttiin niin tuli sellainen tunne, että tässä mennään vielä vikaan ja pahasti.

Navigaattori oli hyvänä apuna ja jopa tälläkertaa ohjasi meitä oikeaan suuntaa, mutta jostakin kumman syystä meikäläisen pääkoppa teki pienet oikosulut ja meikäläisen ohjauksesta mentiin vähän hutiin. Isäntä oli ihan hermona kuten aina oudossa kaupungissa ajaessamme, mutta mä yritin selittää, että kyllä me perille löydetään ja otahan ny ihan iisisti

Perille löydettiin, mutta kyllä nyt sanon suoraan, että on se vantaa melko sekava kaupunki meiläiselle. Isäntä oppi siellä ajamaan melkein kerrasta, mutta mä en vielä sen toisenkaan kierroksen jälkeen tajunnut missä mennään.

Selvittiin me sentään hengissä sinne hotellille ja kyllä se aika mutkan takana olikin.
Näkymää hotellin ikkunasta katsottuna, oltiin 10 keroksessa ja onneksi saatiin huone kaupungin suuntaan. Toiselle puolelle jos olisi ollut niin sitten oltas katseltu kehäkolmosen liikennettä.

Miehet kävi lauantai illasta testaamaan hotellin kylpylä osaston ja minä istuskelin huoneessa katsellen maisemia. Laskelin siinä illan aikana, että varmaan 10 kunta lentokoneetta lasketui kentälle ja sunnuntai aamun lentoon lähti sitten se samainen määrä jotka olivat edellisenä iltana laskeutuneet. Täytyy myöntää, että kova on lentoliikenne Vantaalla.

Meidän hotellin huone ikkunan alla näkyi mukavasti kattoa, mutta toki siitä ny muutakin näkyi.
Korkeuksissa siis oltiin ja huone oli viihtyisä, palvelu pelasi joten ihan mukava hotelli reissu jälleen takanapäin.

Hotellin käytävän varella on vara valita missä voi käydä ruokailemassa. Aamiainen toki kuului huoneen hintaan, mutta sunnuntai ilta-päivästä, kun kirjauduttiin sisään hotellille niin päätettiin käydä amarillossa syömässä.
Tässä onkin miettimistä: neljän hengen ateriointi amarillossa maksoi n. 80€ joten tästä varmaankin jokainen voi päätellä, että kotimaan matkailu on kallista. Kaikki nuo rahat jotka menivät yhden vuorokauden aikana hotellimaksuun, ruokailuun ym, kun laittaisi säästöön matkakassaan niin se kartuttaisi mukavasti matkakassaa. Mietin vain tuttavaperheitämme jotka matkustelevat paljon ulkomailla ja kertovat kuinka paljon edullisempaa siellä on! Tämä kaikki jää sitten nähtäväksi, kun joskus pääsisimme sinne etelän lämpöön.

Käytävän päässä nousi ylös liukuportaat ja niistä pääsi suoraan ostoskeskus Jumboon johtavalle käytävälle. Sisäkautta siis pääsee kulkemaan ostoksille, lisäksi aulan ylimässä kerroksessa on finkinon teatterit plus paljon muuta mukavaa matkalaisille.
Alimmassa kerroksessa on kylpyläosastot.

Meidän miesväki kävi lauantai iltana uimassa ja meillä riitti vielä senkin jälkeen hommaa. Läydettiin tiemme hotellin keilahallille ja se oli ihan in paikka meikäläisen milestä. Hohtokeilausta pääsin testaamaan ensimmäisen kerran elämässäni ja jäin ihan totaalisesti siihen koukkuun.
Jotenkin tuntui, että tää oli koko perheen juttu!! Siis voin sanoa, että meillä oli mukavaa ja vielä mukavemmaksi kävi sekin, että minäkin jopa sain kaadetuksi niitä keiloja hyvän määrän kumoon.
Meidän Juho oli aluksi häviöllä, mutta pelin loppua kohden hän osoittautui melkoiseksi keilahaiksi ja voitti koko potin itselleen.

Minä onnistuin ainakin kaksi kertaa tekemään sen mitä vähän pelkäsinkin, keila lähti väärään suuntaan eli takaperin! Mutta hauskaa oli ja niitä ilahduksen kiljaisuja varmaan muutkin pelaajat kuulivat, kun meistä joku sai keilat kaadetuksi.

Päätettiin, että voitaisiin joksus Porin suunnalla käydä testaas uudelleen tätä keilaamista!!
SUOSITTELEN muillekin innokkaille (teille jotka ette ole aikaisemmin kokeilleet keilausta).

Voin kyllä todeta jälkeepäin, että hiki tuli ja raaka, että kyllä tämäkin käy ihan urheilusta!!
Pallotkaan eivät kaikki ihan mistään kevyemmästä päästä ole ja onneksi löysimme jokaiselle sopivan keilan kaatajan.

Isäntä meinasi saada multa oikein kunnon kyytiä, kun aina sai kaadettua niin hyvin omiaan, että meinasin ihan vallan herpaantua sen kaatoihin.
"periksi ei anneta totesin, omia kaatojani tehdessä"!

Maanantaina sitten olikin kotiin paluu ja 4 tunnin autossa istuminen odotti.
Vantaalta lähdettiin niin tultiin takaisin Helsinki-Häämeenlinna reissua ja hämeenlinnan kohdalla aloin muistelemaan kesäreissuamme Hämeenlinnaan ja sanoin, että mä niin tahdon kesällä käymään uudelleen hämeenlinnassa.. siis en siellä linnassa vaan koko kaupungissa.

Isäntä oli ilahtunut, kun sai ajaa Helsinki-Hämeenlinna moottoritie väliä ja sanoikin, että tätä kautta ne kaikki ajaa jotka hesan suuntaan ovat menossa.
Kunhan nyt sanoi näin, kun ei halunnut ajaa takaisin niiden tunneleiden kautta.

Koska maanantaina palattiin reissusta niin vielä oli jäljellä reilusti hiihtolomaa.

Kävin poikien kanssa yhtenä päivänä hiihtämässä ja se reissu meni ihan pepulleen!!

Kyseessä taisi paremminkin olla suksi kävelyä kuin hiihtoa. Ajattelin, että nyt mennään kunnon lenkkin, kun on kerran kaunis sääkin. Minun ja Joelin hiihto meni aivan onnettomasti, sukset keräsivät pohjiinsa lunta niin julmetusti, että siitä hiihdosta ei tullut sitten niin yhtikäs mitään.
Jouduttiin palaamaan ladulta tielle ja sitä kautta tulemaan takaisin kotiin. Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta ja hiki tuli kunnolla pintaan joten ehkä se sitten oli sen kaiken värtti?

Juho meni meikäläisen suksilla ja sillä sukset luuisti sujuvasti. Kova vauhti oli päällä ja välillä katosi meidän näkyvistä kokonaan, mutta ihmekös tuo, kun minä ja Joel jouduttiin moneen kertaan pyyhkimään sauvalla lumia pois suksien alta.

Sellasta puuhastelua hiihtolomalla ja kohta taitaa suksikelit olla ohitse, kun kevät tuntuu tulevan kovaa kyytiä!!

1. Joo, ET lopeta blogin pitämistä! =)

1. Joo, en lopeta! Kyllä mää tätä jatkan niin kauan, kun aiheita piisaa. Välillä vain tulee sellaisia on/off päiviä ettei sitten niin millään jaksaisi tai kiinnostaisi kirjoittaa koneella yhtään mitään. :)

2. Teillähän on ollu oikein aktiiviloma. Rakastan keilailua, en oo siinä mitenkään hyvä, mutta kivaa se on.

1. Juu ihan kiitettävän mukava loma viikko oli. Ajatella oltiin melkein siinä Espoon nurkilla, mutta josko me vielä sinnekin jonkin päivänä pöllähdettäs! ;)

No jaa.. ei ne munkaan keilaus taidot mitään järin hyviä ole, mutta ihan sika hyperkiva harrastushan tuo olisi. :)

3. Meillä lomaillaan vasta nyt :) Toissa syksynä lomailtiin flamingossa, ihanasti aktiviteetteja tarjolla!

1. Kiwi lomaa teille sinne jonnekin. :)
      Mä kirjoitin tuon flamingon välillä k:llakin näköjään tekstissä, mutta eipä se menoa haittaa. Käynti tuolla oli kyllä mukava ja voin sitä suositella niillekin jotka eivät siellä ole käyneet. Mutta Saisi olla vähän jossakin sivummalla kuin siinä kehäkolmosen vierellä, tosin siitä on helppo mennä flamingoon jos vain osaa mennä oikeaa reittiä! :O

4. Tekstejäsi on mukava lukea ja sulla on kivoja kuvia blogissa - toivottavasti jatkat blogin pitämistä. :)

1. Kiitos Sirpa!! Kyllä mää tätä sinnikkäästi yritän jatkaa!! :)

5. Muistin tulla jättämään uuden kommentin vaikka muutama päivä tässä meni :D Olen varmaan ollut kauhuissani, että älä vaan lopeta, otat vaan sellaisen tahdin kuin ihan oikea elämä antaa myöden. Se taitaa tulla kaikilla pitkään bloganneilla välillä sellainen laskusuhdanne ja sitten kertyy uusi into :)

Onhan meillä Hämeenlinnan kohdallakin sellainen pikkutunneli moottoritiellä, mutta se voi olla tuohon sun hurjaan makuun aika laimea esitys. Et varmaan edes noteerannut :D Koska jaan sun puolison mielipiteen näihin tunneleihin niin mulle se on ihan liikaa :D

Elma tapahtuma!

Helsingin messukeskus täyttyi ihmisistä ja elämästä viime viikonlopulla huippuunsa. Messukeskuksessa järjestetty Elma-taphtuma toi yhteen ...